Tanggal 9 mei 2011 hingga 26 .8.2011

ermmm SSH nk citer..mmg banyak onak n duri ketika mndapt tahu keadaan sekolah yg mana pelajarnya adalh nakal-nakal belaka...namun ku gagahi jua demi menyumbng n mnyampaikan ilmu demi anak bangsa..walaupun sukr utk ku terima tpi aku xpnh pts asa...setelah 3 minggu menjalani kehidupan sebagai guru pelatih bru kini ku sedar, betapa susahnya mendidik anak bangsa utk menjadi yg tbaik di masa hdpn mereka....

tAPi................

Sekiranya mereka tidak mempunyai semangat utk belajar untuk mse hadapn mereka mcmner mereka nk ubah hidup mereka...kebanyakn mereka adalah dri keluarga estet2, nelayan n bekerja sendiri....kdg2 hatiku terdetik memikirkan mereka...apakah tujuan mereka ke sekolahh?..hanya utk bergaduh, bermain sahaja ker...tidakkh mereka memikirkan masa dpn mereka.............hmmmmm...sggh sedih aku meliht keadaan mereka yg tdk mahu belajr bsnggh2 dan suka melawan kata2 guru.....sedarlah wahai ,murid2..ilmu itu adalah penting , tanpa ilmu kiter xboleh pergi jauh n bjaya...


teringt aku ketika msuk kedlam kelas..aku amat naik angin n dan marah2...kerana mereka langsng tidak bsedia utk belajar..cume de segelintir yg mberikn tumpuan n membawa buku teks...pnt aku menjerit2 meminta mereka duduk n diamm....de jghak yg ponteng,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,akhirnya aku telah gagal dalam mengawal kelas n menarik phatian mereka,,,,,,,,,,,,bagaimankah aku nk mngatasinyer.............hurmmmmmmmmmmmm