LARIAN SERENTAK 1 MURID 1 SUKAN

Posted on 8:55 PM




JOM RAMAI-RAMAI MEMERIAHKAN LARIAN SERENTAK 1 MURID I SUKAN PADA 2 JULAI INI DI SELURUH NEGARA

Reactions: 

laman web pendidikan terbaik utk para guru dan murid

Posted on 12:50 AM
Guru-guru boleh menggunakan kaedah dalam laman web ini semasa proses p &p..Nota , aktiviti dan penilaian yang lebih interaktif dapat menarik minat murid dengan lebih cept..

selamat melayari web ini dan sama2 berkongsi ilmu





SELAMAT MENCUBA


Reactions: 

why i love islam

Posted on 2:57 PM







What I love about Islam is that any practice that it teaches has hikma (wisdom) and such a clear purpose behind it and so many benefits. Today I was waiting outside a supermarket In Brooklyn, and this black kid walked pass me about 15 years old. He saw me dressed in Islamic clothing kind of like a tobe and he said.

“Yo it’s your holiday right?”.

I replied “na not yet but we are fasting for 30 days”.

then he said “werd, that means ya can’t eat right”.

I said “Yup from sunrise to sunset”. Then he said "yo how you be doing that?".

I told him "people die all the time around the world because they don’t have food, and plus it makes us stronger”.

Then he said “Yo i feel you man”, “Waalaikumusalam”. I was happy to hear him say that in his Brooklyn accent, which i also possess as you can see.

But anyhow what I wanted to say was that anytime a person questions what we are doing because we are Muslim, so many thoughts automatically come into our head, that can make them think why Islam is so official. Especially when they question our prayers.

My first answer is that you can compare praying to taking a bath except it cleans our hearts and brings us back to our purpose in life, but on top of that, what other religion prays to God 5 times a day, this is why Islam is the truth, and when we are praying and we go into sajdah, we are bowing down and that is the highest level of Submission to Allah.

Another thing which I love about Islam is the brotherhood. The other day i was speaking to a non Muslim about Islam, an African American. I first told him that Islam was the first Religion to Eliminate Racism (Mashallah the same day he took shahadah, Inshallah Allah guide him), and in a beautiful Hadith our Prophet Muhammad said:

"There is no superiority for an Arab over a non-Arab, nor for a non-Arab over an Arab. Neither is the white superior over the black, nor is the black superior over the white -- except by piety."
Rasulullah SAW words in his final sermon

Especially in Brooklyn, if you enter a mosque, at least around my way, you see all types of brothers, Black, White, Arab, Desi, Spanish, and Islam came with this gift, and there is no person in history that came before Our Prophet with this teaching of equality.

So what im saying is be yourself, be Muslim, today i saw so many Jews wearing yamachas whatever that’s called, and it made me think I should wear a kufi, its my religious symbol, and if we do follow our Beloved Prophet Muhammad more and more we will see the significant change in our life’s. Just by doing little things, Non Muslims will question our practices as the kid did today, and Alhumduillah as a result I was able to open his mind up.

So Inshallah let’s Keep it Real and Remember that first and foremost we our Muslims, We all Submit To the Will of Allah. We can make such a big difference by reviving the sunnah in any way we can and this is another reason why i love Islam, anyone hating on Muslims, Stop watching the News, Go pick up some real books and read, read and learn why this Religion is so beautiful.

Inshallah Allah helps us all in this life, Ameen!


Reactions: 












































Sebuah showcase nasyid yang terbesar dalam sejarah industri nasyid Malaysia iaitu Showcase Amal Shuhada At-Taqwa akan diadakan seperti berikut:

Tarikh: 11 Jun 2011
Hari: Sabtu
Jam: 8.30 malam
Tempat: Dataran Kemerdekaan, Shah Alam
Masuk: Percuma


Showcase ini diilhamkan oleh Munsyid Malaysia (Majlis Usrah Nasyid Malaysia) susulan daripada kejadian menyayat hati yang melanda Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa pada 27 Mei 2011 yang lalu.

Seramai 50 artis nasyid tempatan, (dan ramai lagi) akan menyertai showcase ini yang akan menggabungkan hampir kesemua artis nasyid ternama tanah air termasuk Raihan, Hijjaz, Rabbani, Inteam, Nowseeheart, Saujana, UNIC, Nazrey Johani, Hafiz Hamidun, Muadz, Far East dan ramai lagi. Aisyah juga akan turut sama memeriahkan showcase tersebut sebagai artis undangan.

Showcase amal ini menerima tajaan hampir keseluruhan sudut, dan kesemua artis-artis nasyid yang terlibat adalah tanpa bayaran. Tujuannya, untuk mengumpul dana yang akan disalurkan terus kepada Persatuan Anak-Anak Yatim Malaysia (PAYM) untuk diurus dan ditadbir dan pembangunan semula Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa.

Kepada mana-mana badan-badan korporat, syarikat dan dermawan yang berhajat untuk menyumbang, boleh berhubung terus dengan Azadan Rabbani (019-211 0300) atau Isman Hijjaz (03-6140 8280) atau boleh juga menyumbang terus kepada Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa dengan bank-in kepada:

PERSATUAN ANAK-ANAK YATIM MALAYSIA
Maybank: 5641 3730 0901



kredit from : beautifulnara.com

Reactions: 

my work in school

Posted on 12:22 PM
Sebagai seorng guru pelatih, kami telah di tugaskan untk mengajar dalam opsyen kami iaitu dalam subjek KEMAHIRAN HIDUP BERSEPADU...aku di beri jadual utk mengajar subjek khb (ert) bagi tingkatan 2 dan pendidikan sivik dan kewargenegaraan bagi tingkatan 1..inilah jadual mengajar aku yg amat padat gakla.....































ni plak peta kelas....mne la tau kang tsalah msuk kelas plak..tpi utk subjek kh sng jer smua kt bengkel...























Reactions: 

Nora Elena di adaptasi dari novel Kasih Yng Suci

Posted on 6:04 PM


















SINOPSIS NORA ELENA


Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru…Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.“Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth">Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya… Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa… saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima. Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.

Reactions: 

sepetang berjalan2 midvalley

Posted on 4:03 PM
selasa lps bosan nyer psl aku mengjak ank buah utk menonton wyang citer yg tgh famous skrng kt panggung..pirates of the carribbean..walaupn tiketnyer mahal gak 13 ringgt maa asl dh naik ek...xpela nsib cite tu best....sblm g tgk de lak galeri pirate ke midvalley....aku kn ske bgamboo pe lg,..sakanla bgambr..huhu...ni la antara gambar2nyer...









Reactions: 

pengalaman praktikum di sebuah pekan hilir perak

Posted on 3:19 PM
Tanggal 9 mei 2011 hingga 26 .8.2011

ermmm SSH nk citer..mmg banyak onak n duri ketika mndapt tahu keadaan sekolah yg mana pelajarnya adalh nakal-nakal belaka...namun ku gagahi jua demi menyumbng n mnyampaikan ilmu demi anak bangsa..walaupun sukr utk ku terima tpi aku xpnh pts asa...setelah 3 minggu menjalani kehidupan sebagai guru pelatih bru kini ku sedar, betapa susahnya mendidik anak bangsa utk menjadi yg tbaik di masa hdpn mereka....

tAPi................

Sekiranya mereka tidak mempunyai semangat utk belajar untuk mse hadapn mereka mcmner mereka nk ubah hidup mereka...kebanyakn mereka adalah dri keluarga estet2, nelayan n bekerja sendiri....kdg2 hatiku terdetik memikirkan mereka...apakah tujuan mereka ke sekolahh?..hanya utk bergaduh, bermain sahaja ker...tidakkh mereka memikirkan masa dpn mereka.............hmmmmm...sggh sedih aku meliht keadaan mereka yg tdk mahu belajr bsnggh2 dan suka melawan kata2 guru.....sedarlah wahai ,murid2..ilmu itu adalah penting , tanpa ilmu kiter xboleh pergi jauh n bjaya...


teringt aku ketika msuk kedlam kelas..aku amat naik angin n dan marah2...kerana mereka langsng tidak bsedia utk belajar..cume de segelintir yg mberikn tumpuan n membawa buku teks...pnt aku menjerit2 meminta mereka duduk n diamm....de jghak yg ponteng,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,akhirnya aku telah gagal dalam mengawal kelas n menarik phatian mereka,,,,,,,,,,,,bagaimankah aku nk mngatasinyer.............hurmmmmmmmmmmmm

Reactions: 

Beza Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

Posted on 12:20 PM









Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Reactions: 

Search This Blog

Total Pageviews

Followers

Siapa Cikgu Adilah

My photo
shah ALAm SECTION 4, SELANGOR, Malaysia
aKU adALAH sorng inSAN yg hANYA mAMPU MENGEJAR CITA2 yg MGKIN JDI Miliku SUATU HARI nnti. mamPUKAN ku MENgalas tggjwb nie..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Loading...
Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

songs




Gratisan Musik

ShoutMix chat widget